Nem nehezek a kiállítási standok

Filed in Reklám Nem nehezek a kiállítási standok bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Kiállítási standok

Egy rengeteg látogatót váró rendezvényen mindegyik cég arra törekszik, hogy a lehető legegyedibb módon tudja bemutatni, mire is képes a kínált termék, vagy épp mire jó az adott szolgáltatás.

Ekkor szinte elkerülhetetlen prezentációs eszközök a kiállítási standok és pultok, amelyek a profi digitális stancolás technológia révén bármikor használhatóak és a vevő igényére alakíthatóak. A kiállítási standok csakis akkor kerülhetnek a figyelem középpontjába, ha azoknak a designos felülete megnyerő, és ezzel felkeltik a látogatók figyelmét. Continue Reading

,

A reklámpszichológia fejlődése 2. rész

Filed in Reklám A reklámpszichológia fejlődése 2. rész bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A reklámpszichológia

A reklámpszichológia

A hetvenes-nyolcvanas években a kognitív
irányzat gyors fejlődésen ment keresztül, eredményeit a reklámszakma is felhasználta,
a középpontban a befogadó egyén lélektana állt. A reklámok terén az egyén
észlelési folyamataival, figyelemfókuszával és emlékezeti mechanizmusaival kapcsolatos
kutatási eredményeket használták fel.

A nyolcvanas-kilencvenes években megnőtt
a szociálpszichológia szerepe. A hirdetéseket ekkor már nagyon széles
közönséghez el lehetett juttatni, de a közönség nagyobb része nem volt érdekelt
az adott termék megvásárlásában. A cél ebben az esetben a szűkebb célcsoport, a
potenciális vásárlók megszólítása lett, ehhez pedig a szociálpszichológia
vívmányai elengedhetetlenek voltak. Az egyre fokozódó reklámtevékenység során
nőtt a reklámkerülés és a reklámellenesség, mely folyamat még ma is tart.
Continue Reading

,

A reklámpszichológia fejlődése 1. rész

Filed in Reklám A reklámpszichológia fejlődése 1. rész bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Pszichológia

Pszichológia

A modern világban rengeteg reklámmal találkozunk minden
arra alkalmas helyen és felületen, minden hirdető igyekszik magát a többieknél előnyösebb
pozícióba helyezni. A versengésben a reklámpszichológia központi szerepet kapott,
a terület jelentősége a tudomány és technológia fejlődésével egyre csak nő. Reklámpszichológiáról
azóta beszélünk, mióta a reklámozás önálló szakmává nőtte ki magát.

A reklám kifejezést az 1830-as évek óta használjuk a mai értelemben, az első
reklámügynökséget Volney B. Palmer hozta létre 1841-ben. A hirdetési módszerek
fejlődését a 19. században az új technikai eszközök alkalmazása tette lehetővé,
a pszichológiai kutatási eredményeket pedig az 1900-as évektől alkalmazzák.
Continue Reading

,

George és a kávéreklám, avagy szexszel minden eladható?!

Filed in Reklám George és a kávéreklám, avagy szexszel minden eladható?! bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Reklám

Reklám

Egy városi ember akár ezer reklámmal is találkozhat napközben, pusztán annyi idő alatt, amíg beér a munkahelyére majd a műszak végén haza. Azt mondják, kisgyerekkel és/vagy kutyával bármit el lehet adni. Van azonban egy harmadik közvetítő is, ami valószínűleg kenterbe veri a tündéri kisbabákat a cuki kutyusokkal együtt, és az nem más, mint második legerősebb ösztönünk, a fajfenntartás, azaz profánabbul fogalmazva a szex.

Nem kell, hogy fürdőruha legyen, vagy fehérnemű, lehet akár
locsolótömlő, műanyag kisszék, vagy akár lábköröm-gombakrém; sex sells, ahogy az angol mondja. A szexuális ösztön fel-, illetve kihasználása a reklámokban ugyanakkor mégsem olyan egyszerű, és könnyű, mint azt gondolnánk, az egyértelmű utalásokat ugyanis a legtöbb ember visszataszítónak találja.
Continue Reading

,

Mit adtak nekünk a rómaiak? Hát, reklámot!

Filed in Reklám Mit adtak nekünk a rómaiak? Hát, reklámot! bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Reklám

Reklám

Mit adtak nekünk a rómaiak? – kérdezi Reg a Brian élete című filmben. Aztán jön a reklám. Amikor bosszúsan átkapcsolunk egy másik csatornára, ahol igen nagy valószínűséggel egy másik reklám megy, valószínűleg eszünkbe sem jut, hogy a reklámok eredete egészen a római kultúráig nyúlik vissza. Valószínűleg Reg, és persze Brian nem örülne ennek a megállapításnak, de bizony, a különböző borokat forgalmazó „cégek” logóit már Rómában is a falakra festették.

Ha eljátszunk kicsit a gondolattal, nem nehéz elképzelni, ahogy a borkereskedők a maguk cégérét dicsérgetik és ajánlgatják a piacon járó-kelőknek. Elvégre a kereskedelem elég régi foglalkozás, és ugye azt senki sem hiszi, hogy az ókorban mindenki csak csücsült a fenekén, néma csendben, mint a hal, és várta, hogy a vevő majd szépen vásárol. A portéka iránti érdeklődés felkeltésének kiváló eszköze a reklám. Continue Reading

,

Miben rejlik az online reklám előnye?

Filed in Reklám Miben rejlik az online reklám előnye? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Az online reklám előnyei

Az online reklám előnyei

Az internet megjelenése és fejlődése egy hatalmas mozgalmat indított, hiszen ezt követően számottevő változások mentek végbe az emberiség életében. Mára már nem tudnánk elképzelni az életünket számítógép és internet nélkül, mondhatni, hogy egy nagy virtuális burokban élünk, ahol a világháló az emberek mindennapjaiban főszerepet játszik. Talán itt válik kiemelkedővé az online reklámok szerepe, hiszen abban az esetben, ha az emberiség viszonylag sokat tartózkodik számítógép és egyben a világháló előtt, nem kerülheti el ezeknek a reklámoknak az észlelését, megtekintését.

Sőt, míg az offline reklámok, itt többek között a különböző plakátokra, szórólapokra gondolunk, elkerülhetik az emberek figyelmét, addig az internetes reklámok, bannerek, felbukkanó ablakocskák észrevételének elkerülése teljességgel lehetetlennek mondható. Continue Reading

,

Hódítanak az online reklámok

Filed in Reklám Hódítanak az online reklámok bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Online reklámok

Online reklámok

Bizonyára minden vállalatvezető és marketinges tudja, hogy a reklámnak hatalmas szerepe van, egy szervezet sikeres működése érdekében. Ezért célszerű a marketing folyamatokra, tevékenységekre is kellő figyelmet fordítani, hiszen általuk válik a vállalkozás ismertté és népszerűvé a célcsoport körében. Az utóbbi évek folyamán pedig, egyre nagyobb teret kaptak az online reklámok is, az európai piacon ezek egy folyamatosan növekvő tendenciát mutatnak, az offline azaz a hagyományos reklámokkal szemben.

Mivel az utóbbi évek folyamán az internet felhasználók aránya is egyre inkább növekedni látszott, ezért szükségszerűvé is vált, szinte megkövetelődött az online szférába történő befektetés, a reklámok tekintetében is. Continue Reading

,

TOP