A reklámajándékok kommunikációs szerepe
A reklám szó hallatán, az emberek többségének elsősorban a hagyományosnak mondható tévés, rádiós megjelenések, nyomtatott sajtóban való promoválás, illetve plakátok, szórólapok jutnak eszükbe. Több felmérés bizonyítja, hogy a legtöbb fogyasztót zavarja a túl sok reklám. Ezért volt szükség kitalálni alternatív megoldásokat, mint amilyenek a reklámajándékok is.
Elsődleges céljuk ugyancsak az ismertség növelése, márkahűség kialakítása, figyelemfelkeltés, meglévő kapcsolat ápolása. Ez csak úgy valósítható meg, hogyha a cégek, vállalatok, intézmények a vásárlót, fogyasztót helyezik előtérbe. A reklámajándékok nagyon sokfélék és évről-évre nő a kínálat.
A kezdetben elterjedt golyóstoll, határidőnapló mellett, mára megjelentek a különlegesebb változatok is. Népszerűvé váltak olyan reklámajándékok, amelyek használata nemcsak a munkahelyhez köthető, hanem a szabadság nyugodt pillanataiban is kedvelt darabok. A megnövekedett kereslet hatására, egyre több az ajándéktárgy, ami elősegíti az egészséges versengést, így a minőséget is.